about
—
Hey, I'm Oliver Kasparik — Senior UX/UI Designer, Digital Art Director and Brand Designer based between Düsseldorf and Cologne, Germany.
My focus is on digital brand and interface design. I create digital experiences that strengthen brands and reach people – clearly structured, visually precise, and with attention to detail. Whether it's a platform, product, or campaign, I work collaboratively, solution-oriented, and closely connected to strategy, development, and content. I think visually, act systematically – and shape what matters tomorrow.
Purpose
be digital, ok?
Eine Frage, eine Einladung, eine Haltung.
Ich gestalte digitale Erlebnisse, die Marken stärken und Menschen erreichen – durch klare Nutzerführung, visuelle Präzision und markengerechtes Design mit Substanz. Global inspiriert, lokal verankert – für eine nachhaltigere digitale Zukunft. Design by ok – Oliver Kasparik
Mission statement
The past was yours, but the future´s mine.
Inspired by a songtext from The Stone Roses, this mission statement sums up my mindset in a fast-moving digital world. I design for people – not for systems, not for trends.
Driven by now. Focused on what’s next. The future is ours — Sustainable. Personal. Accessible.
01
Shaping the future, not stuck in the past
As a UI/UX designer, you're creating how people will interact with digital products tomorrow — not clinging to yesterday’s solutions.
02
Human-centered over legacy systems
The past was tech-driven and rigid; today, your focus is on empathy, clarity, and human needs. You design with people, not just pixels, in minds.
03
Innovation over stagnation
With evolving tools like Figma, design tokens, and responsive systems, you're not following trends — you're helping define what’s next. The future really is yours.
Approach
Zugänglich, relevant und wirksam.
Design passiert da, wo Business und Nutzer zusammenkommen. Gutes Design vermittelt zwischen Wirtschaftlichkeit und Nutzerzentrierung – zugänglich, relevant und wirksam.
Ich arbeite visuell stark, strukturiert und lösungsorientiert – mit einem klaren Verständnis für Nutzerführung und Markenidentität im digitalen Raum.Mein Fokus liegt auf der Verbindung von durchdachter Gestaltung, konsistenter Markenübersetzung und effizienter Umsetzung.Immer kollaborativ, mit Blick fürs Wesentliche und Anspruch an Qualität und Wirkung.
Services
Digital
Brand Design
Experience Design (UX)
Interface Design (UI)
Low Fidelty & High Fidelity Design
Asset Libraries
Design Systems
Prototyping
Websites & Shops
App Design
Social Media
Design Inventory & Audits
AI & Data Driven Design
Quality check
Dev CoPilot
Improvements & maintenance
Strategy
Design Ops
Ideation
Exploration
Art Direction
Principles
Identity
Logotype
Iconography
Corporate Design
Infographics
Moodboards
Guidelines
Tools
Figma
Sketch
ChatGPT
Midjourney
Miro
Photoshop
Illustrator
InDesign
Microsoft Office
Keynote
Agency experience
Friendventure
TWT Group
IBMiX
Denkwerk
Digitas Pixelpark
Clients I worked for
A — Z
Aktion Mensch
Alnatura
AuGaLA
AXA
Axpo
Bayer
Beckhoff
BMW
Bosch
Rexroth
Commerzbank
Deutsche Post
E.ON
ESCADA
Esselte Leitz
Garten XXL
Germanwings
Heidi Klum
Heineken
Hellweg
Henkel
Schwarzkopf
Holzbau
Austria
Jacques’ Weindepot
Kindernothilfe
Kreissparkasse Köln
Krüger Kaffee
Lenzing
Mäurer & Wirtz
Medion
Miele
Migros
N-ERGIE
OBI Group
Otto Group
Pipelife
Planup
Remember
RWE
Schmidtkord Fotografie
Servus TV
SIG Combibloc
Smart
Ströer
SWK Krefeld
Telekom
Tui Blue
Unicef Deutschland
Vapiano SE
Vodafone
VPV Versicherung
Wien Tourismus
Willi Wiggle
Zwilling
…
get in touch
Oliver Kasparik
Im Bruchfeld 35
40764 Langenfeld
Germany
Contact form